,

Meer (omzet) uit Twitter

Wil jij ook meer (omzet) halen uit Twitter? Wij zijn ooit met Twitter begonnen omdat we het ‘gewoon leuk’ vonden, maar daar zit een houdbaarheidsdatum aan. Als je er voordeel aan hebt wordt het nog leuker: fijne contacten, omzet en goede ambassadeurs zijn uiteindelijk waar je het voor doet! Of zou moeten doen!

#mut: Meer (omzet) uit Twitter

Gisteren waren @FransPronk en ik bij de vervolg-meeting van #MUT: meer (omzet) uit twitter. In het prettige flexwerkcentrum van @VoltaCenter in Zevenaar vertelde @DorothéVos aan ca 20 ondernemers tips & trics over een nóg effectiever gebruik van dit social media platform. Tijdens de sessie werd er volop getwitterd; de tweets verschenen via een beamer op de wand. Uitgangspunt was het verhogen van je know-like-trust factor en vervolgens de conversie naar omzet en ambassadeurs. In deze blogpost zet ik de gisteren door mij getwitterde highlights voor je op een rijtje:

Tip 1: Beheer je bereik

Voor het verhogen van je ‘know-factor’ moet je bekend worden bij je potentiële doelgroep. Ga elke dag 5 mensen volgen en breid zo je bereik uit; circa 70% zal je terug gaan volgen zodat je na een jaar 1.277 nieuwe volgers hebt! Schoon eens per maand je twitteraccount op met behulp van bijvoorbeeld www.manegeflitter.com om balans te houden: zorg voor een marge van ongeveer 10% tussen de aantallen ‘volgend’ en ‘volgers’. Ben je bang teveel berichten in je tijdlijn te krijgen? Voeg de interessante mensen dan toe aan lijsten zodat je meer overzicht krijgt!

Tip 2: Zorg dat je volgers je leuk vinden

Je verhoogt je ‘like-factor’ met name door simpelweg aandacht te geven aan jouw volgers: reageer zo veel en vaak als je kunt op hun tweets! Deel daarnaast humor en links naar interessante artikelen; Deze 3 vlakken mogen rustig 80% van je tweets zijn behelzen; de andere 20% mag je gebruiken voor enige zelfpromotie. Deel tweets die emotie oproepen of onderwerpen waar mensen bij willen horen!

 Tip 3: Laat je als persoon zien

De ‘trust-factor’ krijg je alleen als je je als persoon laat zien op twitter. Deel ervaringen of gebeurtenissen uit je privé leven zodat je volgers je ook kunnen gaan vertrouwen! Denk hierbij ook aan een foto van jouw gezicht als avatar en jouw persoonlijk naam in je bio!

 Tip 4: “Twitter is een goudmijn zonder euro’s” (citaat van @DorotheVos)

Anderen willen en kunnen helpen is belangrijker dan alleen maar opdrachten willen scoren, maar het is natuurlijk erg prettig als je toch wat omzet uit dit netwerk kunt halen! Via Twitter kun je uitstekend contact met je huidige klanten onderhouden. Een bijkomend voordeel is dat je hierdoor ook bekend wordt in hun netwerk. De meeste nieuwe klanten komen immers door mond-tot-mond reclame via je huidige klanten!

Tip 5: Tweet niet over boren terwijl mensen de behoefte hebben aan gaten

Twitter niet over wat je dagelijks daadwerkelijk doet (bijvoorbeeld: boren) maar over de oplossingen die jij jouw klanten biedt (de perfecte gaten voor het ophangen van kunst, verlichting etc). Dit is namelijk wat mensen onthouden en weer kunnen vertellen aan anderen die daar behoefte aan hebben!

IRL-ontmoetingen versterken het online contact!

Natuurlijk werd er deze middag nog veel meer verteld en gedeeld en was er voldoende tijd voor gezellige IRL-ontmoetingen die het online contact enorm versterken. Wil jij ook deel uitmaken van het succesvolle #mut-netwerk voor ondernemers? Geef je via www.meeruittwitter.nl dan op voor de volgende #mut-avond!

Vind je deze blogpost interessant? Deel het gerust met je netwerk! Ook opmerkingen, vragen en/of aanvullingen zijn van harte welkom; geef hier onder gerust jouw mening!

 

8 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WordPress spam blocked by CleanTalk.