Authenticiteit: de dood of de gladiolen!

Review website www.IFRA.nl door Joost de Valk

Als professioneel buro voor webdesign en social media gebruik door ondernemers vertellen wij onze klanten dagelijks hoe zij beter gevonden kunnen worden en online een beter imago kunnen opbouwen. Wij denken namelijk dat wij dat heel goed weten. Maar is dat ook werkelijk zo?

Review door SEO-experts

In maart nam ik deel aan Wordcamp Netherlands: het wordpress event voor Nederland. Aan het eind van de tweede dag was er de mogelijkheid je website te laten beoordelen door Joost van de Valk (online beter bekend als @yoast) en twee andere experts op het gebied van SEO. Dit is natuurlijk een mooie kans om waardevolle tips te krijgen! Maar anderzijds loop je ook het risico dat je tot de grond toe afgebrand wordt, want de analyse gebeurde in klinkklare taal (er was geen tijd voor verzachtende woorden) en ‘en plain publiek’ in een volle zaal met twiterende wp-freaks. “De dood of de gladiolen(*)” schoot het door mijn hoofd en ik stak mijn hand op…

Review op #blogpraat

Dat ik ‘blog’ is niet nieuw voor je, anders zat je dit verhaal nu niet te lezen! Ik krijg er regelmatig positieve reacties op en vind het bovendien leuk om te doen! Maar hoe zou het zijn om je blog door diverse bloggers (allen met veel meer ervaring dan ik heb) live op Twitter te laten beoordelen? Gistermiddag zag ik in mijn tijdlijn een tweet met een oproep hiertoe voorbij komen. Heerlijk zittend in het voorjaarszonnetje dacht ik “ach; de dood of de gladiolen” en ik meldde mij aan voor een review tijdens de wekelijkse #blogpraat

De dood of de gladiolen

Authenticiteit

Misschien ben je benieuwd hoe het afgelopen is? Nou, ik leef dus nog! 😉 Sterker nog: ik heb in beide gevallen weer het nodige geleerd, ik heb bevestiging gekregen dat we goed bezig zijn en ik heb zelfs diverse mooie complimenten mogen ontvangen! Het mooiste compliment dat ik gisteravond kreeg is dat de combinatie van mijn persoonlijke verhalen en professionele kennis zelfvertrouwen en authenticiteit uitstraalt; hoe heerlijk is het om dat als feedback te krijgen??!

Hoe ga jij -als ondernemer- om met dergelijke mogelijkheden tot review? Durf jij het aan om je werk openlijk te laten beoordelen door deskundigen? Heb jij authenticiteit en durf je dat te laten zien? Ik lees erg graag jouw ervaring en beleving!

(*) Binnenkort wordt de 96e editie van de Nijmeegse Vierdaagse gelopen: een meerdaagse prestatietocht waaraan jaarlijks 40.000 wandelaars vanuit de hele wereld deelnemen. Traditiegetrouw krijgen de wandelaars bij de intocht gladiolen aangeboden door het publiek: het teken van kracht en overwinning, een bloem die je krijgt na een bijzondere prestatie! De oorsprong van deze traditie komt uit het Romeinse Rijk; “de dood of de gladiolen” werd er vanaf de tribunes gescandeerd als de gladiatoren in de arena met elkaar het gevecht aangingen. (bron: www.4daagse.nl)

Vind je dit artikel interessant? Deel het gerust met je netwerk! Ook opmerkingen, vragen en/of aanvullingen zijn van harte welkom; geef hier onder gerust jouw mening!

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

WordPress spam blocked by CleanTalk.